18 Temmuz 2012 Çarşamba

Grafik arayüzlü Radius Server Kurmak (Daloradius)



Merhabalar

Bugün sizlerle Grafik arayüzlü Radius server kurulumu yapacağız.

Yaptığım herşeyi yazma özen göstereceğim.

OS. İndirip sanal makinaya kurdum.
kurulum sırasında  aşağıdakileri aktif ettim.
ssh serveri
Basic server
Lamp serveri

Root kullanıcı karşıma çıkmadı benden yeni kullanıcı istedi
New username: enesmozturk
New User password:123456

Makalemde kullandığım tüm şifreler 123456 olacak
Eğer kurulum sırasında ssh,Lamp,basic unuttuysak
Sudo su
Tasksel
Bu komut bize kurulum ayarlarına götürüyor.
Burdan basic server,ssh server,Lamp server kurulum sırasında seçmediysek seçelim.
ilk olarak LAMP nedir diyorsanız LAMP Linux, Apache, Mysql, Php (Perl,Python) 'nin başharflerinden oluşan bir kısaltmadır.

Kurulum tamamlanınca güncellemek için aşağıdaki 2 komutu verdim.
apt-get update
apt-get upgrade

sonra kapatım snapshotını aldım yedek olsun diye…
Açıldıktan sonra
sudo su
şifrenizi girin
Bu komutu vererek root  yetkisini aldım.
Şimdi database olarak mysql kuralım…

apt-get install mysql-server

(Lamp kurduysanız hiç bir şey yapmayacak)sizden mysql root şifresi isteyecek

apt-get install php5-gd php-pear php-db
apt-get install freeradius freeradius-mysql
apt-get install phpmyadmin
Son verdiğimiz komut ile phpmyadmin hangi webservis ile ilişkendireyim diye soruyor bizde apache2 diyoruz.

ihtiyacımız olan tüm servisler kurulmuş oldu.Şimdi daloradiusu indirelim.En güncel olanı bulup indiriyoruz.Şuanda en güncel 0,9-9 var.
wget http://garr.dl.sourceforge.net/project/daloradius/daloradius/daloradius0.9-9/daloradius-0.9-9.tar.gz


tar -zxvf daloradius-0.9-9.tar.gz
mv daloradius-0.9-9 daloradius
cp daloradius/ /var/www -R
Komut sonundaki -R kopya yapıştırda bozulabiliyor.
chown www-data:www-data /var/www/daloradius -R
chmod 644 /var/www/daloradius/library/daloradius.conf.php


cd /var/www/daloradius/contrib/db/

mysql -u root -p
mysql root şifremiz

mysql> CREATE DATABASE radius;
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)

mysql> exit
Bye

mysql -u root -p radius < fr2-mysql-daloradius-and-freeradius.sql
mysql root şifremiz

cd /var/www/daloradius/library/
vi  daloradius.conf.php
Bu komut ile yazı editörü açılır. Aşağıdaki tablo gibi yapmamız lazım. Ben sadece mysql root şifresini girdim.123456.
Vi kullanmayı bilmeyenler için küçük bir hatırlatma ilk açılışta okuma modundadır. Ok (yön ) tuşları ile istediğimiz yere gideriz. İ harfine bastığımızda yazma moduna geçeriz istediğimiz yazıp esc ile tekrar okuma moduna geçeriz.
Kaydetmek için :wr
Çıkmak içim :q!
 
FreeRADIUS 2.X
  • If you are working with FreeRADIUS 2.X (Ubuntu 10.04) then:
 $configValues['FREERADIUS_VERSION'] = '2';
 $configValues['CONFIG_DB_PASS'] = 'password';
 $configValues['CONFIG_DB_TBL_RADUSERGROUP'] = 'radusergroup';


Kurulum bitti;
Browser a IP adresimizi yazalım.
http://your ip address/
It works!  Yazısını göreceğiz yani webserver çalışıyor.
Şimdi Browser a http://your ip address/daloradius yazalım.
username: administrator
password: radius

Notice: don't forget to change the default password in the Configuration -> Operators page


İşimize herhangi bir zamanda yarabilecek küçük Hatırlatmalar..

Sistemimizde Zaman ile sıkıntınız var ise
tzselect
Time zone ayarlarsınız.
Eğer sisteminizdeki saat ile aynı olmasını istiyorsanız.
Ntpdate –u “dc IPsi”

dpkg -l | grep radius
Bu komut ile sistemimizdeki Radius un versiyonu görebiliriz.

Şimdi Browser a http://your ip address/phpmyadmin  yazalım.
Mysql kullanıcı bilgileri ile giriş yaptığımızda çok hoş bir mysql yönetim ekranı gelecektir.(Buna kurulum için ihtiyaç yok.Bilgi olsun diye verdim.)

3 yorum:

  1. hocam merhaba,

    aynı şekilde daloradius kurdum client tarafında controller ip ve secret keyde yazdım ama bir türlü bağlantı kurulmuyor birşeyler eksikmi kalıyorki kurulumda.

    YanıtlaSil
  2. hocam merhaba anlatım için çok tşk fakat bir sıkıkntım vardır
    anlattığınız gibi yaptım herşeyi
    fakat ipmı yayıp daloradıus agiremiyorum bi yerde bir sıkıntı var yardımcı olursanız cok sevinirim

    YanıtlaSil